طراحی نرم افزار

طراحی نرم افزار

طراحی نرم افزار

۱ بازديد

فرآیند توسعه نرم افزار

به طور کلی فرایند طراحی و توسعه نرم افزار سه مرحله اصلی دارد که این مراحل را در ادامه شرح خواهیم داد.

تحلیل نرم افزار

یکی از حیاتی ترین کارها در فرایند تولید نرم افزار تحلیل و امکان سنجی نرم افزار می باشد. مشتریان عموما تصوری کلی و انتزاعی از نرم افزار مورد نیاز خود دارند. خیلی از اوقات نیازمندی هایی که مطرح می کنند متضاد یکدیگر هستند و گاهی اوقات پیاده سازی نیازمندی های مطرح شده توسط مالک محصول غیر قابل پیاده سازی می باشد. در این مرحله از فرایند توسعه محصول، خبره ترین کارشناسان شرکت زاوش با مالکین محصول جلسات متعددی خواهند داشت و کمک می کنند تا مشتری و تیم فنی توسعه دهنده به زبان مشترک و دید مشترکی درباره محصول برسند. خروجی این مرحله کلیه نیازمندی ها و امکاناتی است که نرم افزار باید در انتها داشته باشد و این نیازمندی ها در اختیار تیم توسعه دهنده قرار خواهد گرفت.

پیاده سازی و تست نرم افزار

پیاده سازی نرم افزارها در شرکت زاوش توسط سه تیم مختلف انجام خواهد شد. تیم طراحی واسط کاربری وظیفه طراحی ظاهر نرم افزار را بر عهده دارد. این تیم با رعایت اصول UX، و مطالعه امکاناتی که در فاز قبل تهیه شده است اقدام به تولید واسط کاربری نرم افزار خواهد کرد. اگر پروژه نرم افزاری نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل داشته باشد، تیم واسط کاربری موبایل نیز با تیم تیم طراحی واسط کاربری نرم افزار به صورت مشترک بر روی طراحی واسط کاربری کار خواهند کرد.

به صورت موازی با تیم طراحی واسط کاربری، تیم طراحی نرم افزار، ساختار دیتا بیس و معماری نرم افزار را آماده می کنند. معمولا در حین طراحی نرم افزار، مجدادا جلساتی با مشتری گذاشته خواهد شد و کارهای انجام شده تشریح خواهد شد که اگر مشکلی در فرایند طراحی وجود دارد همین ابتدا رفع شود. پس از تکمیل طراحی نرم افزار تیم توسعه دهنده و تست کار خود را شروع کرده و نرم افزار را بر اساس امکاناتی که در فاز تحلیل شناسایی شد و طراحی انجام شده توسعه می دهند و پس از پایان هر روال کاری تست نرم افزار انجام خواهد شد.

استقرار، آموزش و پشتیبانی

پس از پایان پیاده سازی و تست نرم افزار، جهت بهره برداری در محیط کاری کارفرما استقرار داده می شود. پس از استقرار نرم افزار، آموزش های لازم برای سطوح مختلف سازمان برگزار می گردد. آموزش ها بسیار مهم می باشد، از آنجایی که معمولا کارمندان سازمان برای استفاده از تکنولوژی های جدید مقاومت نشان خواهند داد این آموزش ها اگر به شکل جذاب و اصولی نرم افزار را معرفی نمایند می تواند از همان ابتدا فرهنگ استفاده از نرم افزار را به خوبی در سازمان جاری سازد. پس از استقرار موفق نرم افزار وارد مرحله پشتیبانی خواهیم شد که در این مرحله خطاهایی که ممکن است مشتری در محیط واقعی با آن ها رو به رو شود رفع می گردد همچنین نسخه های جدید نرم افزار برای مشتری نصب خواهد شد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.